YEREL YÖNETİMLERE BAKIŞ AÇIMIZ ..
Kamu yönetiminin en yakın kesimi,
yöneten-yönetilen ikiliğini gidermek üzere doğrudan demokrasi yolunda adımlar
atabilmek için en elverişli alan YEREL Yönetimlerdir.
Yerel yönetimlerin, ülkemizin bütün
coğrafyasını kapsamasını ön görerek yeniden yapılandırmalı; yerel yönetimleri,
kamu hizmetlerini ve görevlerini üretecek yetki, güç, kaynak ve kurumlarla
donatılmalıdır.
Yerel yönetimlerin geleneksel hizmet
alanları dışında yeni görev, yetki ve sorumluluk alanlarına yönelmelerini
sağlanmalıdır.
Belediyeler ve Mahalle Muhtarlıkları;
*Belediyelerimizin katılımcı, saydam
ve etkin bir yapıya, hizmet üretiminde verimliliğe ve işlerinde öz denetime
kavuşturulmaları sağlanmalıdır.
*Belediye Başkanları idari
kararlarla görevden alınmamalı; görevinden alınmalarına, yasalar çerçevesinde
Belediye Meclisleri karar verebilmeli ve bu karar İdari Yargının denetimine
tabi olmalıdır.
*Belediye Meclis üyelerinin sayıları
artırılmalı; belediye meclislerinde mahallelerimizin muhtarları ve belediye
meclis üyeleri ile birlikte temsil edilmelidir.
*Belediye Meclislerinde dengeli ve
yaygın bir temsil sağlayabilmek amacıyla, mahalle büyüklükleri ve sınırları
yeniden düzenlenmelidir.
*Belediye meclisleri yanında meslek
odalarının, sendikaların, sivil toplum örgütlerinin her düzeydeki eğitim kurumlarımızın ve
toplumsal amaçlı kuruluşların temsilcilerinden oluşan ”Belediye Danışma
Meclisleri” oluşturulmalıdır.
*Mahallelerde oturanların katılacağı
“ Mahalle (muhtarlık) meclisi” belirli aralıklarla toplanacak ve belediye
çalışmaları ile ilgili değerlendirmeler yaparak, saptanan görüşleri ve
istekleri Belediye meclisine sunmalıdır.
*Belediye meclisleri ilgilerine göre
belirlenecek konularda, Belediye Danışma Meclisinin ve Mahalle (muhtarlık)
meclisinin görüşlerini almadan karar vermemelidir.
*Belediye Meclisleri; kentlerimizin
büyümesi ve genişlemesiyle ilgili önemli yatırımlara ve uzun vadeli
borçlanmalara karar verilmeden önce “ HALK OYUNA” başvurabilmelidir.
*Belediyelerimize yapılan bağışlar,
saydam bir düzenlemeye bağlanacak, bu amaçla da görev yapmak üzere kurulacak
olan “ KENT VAKFI” adı altında projeye bağlı olarak yeni kaynak yaratma
işlevini üstlenmelidir.
*Belediye Meclisi toplantılarını
halkın yakından izleyebilmesini, belediyelerin tüm çalışmalarını saydam bir
yapı içinde görebilmelerini sağlayacak her türlü düzenlemeyi yapacak ve her
türlü önlemi almalıdır.
İl Genel Meclisleri;
*Asıl hedefimiz kırsal alan ve
kentsel alanların yerel yönetim açısından bütünleştirilmesidir. Bu amaca
yönelik olarak giderek bütünleşmeyi sağlayacak bir gelişme süreci izlenmelidir.
* İl Genel Meclislerimizin
olanaklarını yeniden belirlenmeli ve geliştirilerek, ilçeler düzeyinde yeni bir
örgütlenme modeli deneyecek ve il Genel Meclislerinin çevresindeki
belediyelerin hizmet açısından iş birliği yapmalarını ve organik ilişkiler
kurmalarını sağlanmalıdır.
*Köy Kanunu yasasının yeniden
düzenlenmeli, köy muhtarlıklarının ve köy yönetimine yeni anlam kazandıracak, eski yetkilerinin devredilmeli ve
köylerimizin gelişmesine yeni ufuklar açılmalıdır.
Bu arada Mart 2019 'da Yapılacak olan Yerel Yönetim seçimleri sebebiyle, Büyük Şehir, İl Belediyesi, İlçe Belediye Başkanlıklarına, Belediye Meclis Üyesi , İl Genel Meclis Üyesi ve Yerel Yönetimlerin Beşiği olan Muhtarlıklara Aday , Adaylığını açıklamış olan veya henüz açıklayamamış olan , bütün yurttaşlarıma , arkadaşlarımıza, dostlarımıza Hayırlı olsun der, başarılar dilerim.
Ali Cemal Türkmen
Yorumlar
Yorum Gönder