Ana içeriğe atla

K. TOPRAK'IN KARDEŞİ DOĞA MASAL HOŞ GELDİN




Doğa Masal  üç gün  önce dünyaya geldi, hoş geldin bebek Yaşama sırası sende. O da kız bebek… Torun sevgisi öyle özel bir sevgi ki-torunu olanlar bilir- “Anlatılmaz yaşanır!”

Genellikle babalardan “baba olmak gibisi yok” cümlesini sıkça duyarız. Ama babalıktan dedeliğe, Annelikten Nineliğe terfi edince de “çocuk sevgisi de neymiş! Torun hepsinden şahaneymiş” derler.

Büyüklerimiz “torun sevgisi bambaşkadır” dediklerinde onlara “kendi çocuğumuzu nasıl seviyorsak torunumuzu da öyle severiz, torunun ne gibi ayrıcalığı olsun ki” diye ahkâm kesen ben, şimdi İYİ Kİ TORUNLARIM VAR DİYORUM… Ya siz..

Çünkü onlar bizim gerçekten yaşam kaynağımız, hayata tutunma nedenlerimiz.

***

Allahtan dileğim cümlemizin torunlarını bağışlasın, kaderlerini güzel çizsin, acılarını göstermesin, olmayanlara da nasip etsin…

Beş yıla yakın bir zamandır torun sevgisini bize  K.Toprak  yaşatıyordu…  Birinci torun sevgisi ile yaşarken 3 gün önce de Kızım Ayça, Damadım İsmail (oğlumuz) ikinci kızımız DOĞA MASAL (24 Aralık’ta )  yaşamaya merhaba dedi.

Böylece şimdilik sadece iki (bir Erkek bir kız )  torun sahibi olduk.

***

Doğa Masal dünyaya gelince çok Mutlu olduk! Ancak şimdilik mutluluğumuzu yeterince paylaşamadık. Bugünlerden sonra daha güzel olacak..

“Sevgili  Masal’la henüz yeni beraberiz, onunda Toprak gibi büyümesini, okullara gitmelerini, hatta ‘baba’ ‘Anne’ olduklarını görmek bizlere nasip olursa, sizlere buradan söz veriyorum hiç merak etmeyin bu gidişle yazdıklarımdan o zamana kadar kitap olur ” diyoruz..

Hiç kuşku yoktur ki ne kadar ömrümüz var onu sadece Allah biliyor. Ama bizim de Dede ve nine olarak tek dileğimiz torunlarımızın  ‘anne ,’‘baba’ olduğunu görebilmek! Ne yapabilirim ki iç sesim böyle diyor!..

***

Sevgili “ Dostlar Meclisi “ okurları torun sevgisi bir bakıma ölümsüzlük hasretini içinde barındırıyor! Şöyle ki; insanoğlu tarihin ilk dönemlerinden beri ölümsüzlüğün peşine düşmüş bunu iksirlerde vs.de aramıştır.

Aslında insanoğlu ölümsüzdür!... Çünkü genetik kodu kuşaktan kuşağa aktarılarak yaşamını sonsuza dek sürdürür. Torun’da genetik kodun yaşayacağının garantisi olduğuna göre bir anlamda torun sevgisi; dedelerin-ninelerin kendi ölümsüzlüklerini görüp mutlu olması değil midir?

*Torun tatlı olur… Pekiyi oğlumuz, kızımız acı mı?

Torun küçücük ama… Oğlumuz kızımızda bir zamanlar küçücüktü, ama torunumuz kadar düşmüyorduk/düşemiyorduk üzerlerine.

Aslında büyükbabalar/dedeler, babaanneler, anneanneler yaş aldıkça çocuklaşıyorlar ya!.. Torun onların yeni minik arkadaşları oluyor. TORUNLARA DÜŞKÜNLÜK BELKİ DE BU YÜZDEN… Diyorum, bana katılırmısınız?.. bilemem?

Kendi çocuğumuza vermeye çalıştığımız terbiye-disiplin esnasında yapılmasına asla izin vermediğimiz yaramazlıkların torun tarafından yapılmasına adeta sonsuz hoşgörü gösterirken kızımızın, oğlumuzun; “ama baba bana izin vermemiştin”  itirazlarına da yanıtımız anında hazırdır: “Eee torun başka evladım.. Sizi büyütürken yeterince yaşayamadığımız keyifli anları torunda yaşıyoruz. Sen de torun sahibi olunca bana yerden göğe kadar hak verirsin.”

*Yavrumun yavrusu ikinci, torunum Doğa, Masal; K.Toprak gibi Daha sonra gelecek diğer Torunlarım???... gibi üstüme çış yapması, yada çıplak kafama vurması, sırtıma çıkması, dede eğil sırtına bineceğim demesi vs. gibi 52 yıllık karizmamı çizmesini sabırsızlıkla ve heyecanla bekliyoruz!..

Ailemize bu mutluluğu yaşatan başta kızım Ayça’ oğlum İsmail’e, Torunum Toprak’a;
TEŞEKKÜRLER;
Tıp Fakültesi Adli Tıp Hocalarımızdan Sn. Prof. Dr. Yaşar Bilge, Gazi Üniversitesi Adli Tıp. Sn. Prof. Taner Hoca, Gazi Üniversitesi Doğum Bölümü Başkanı. Sn. Prof.Dr. Merih Bayram’a, diğer bölüm Dr.larına, Asistanlarina, Bölüm Hemşirelerine, Hasta bakıcılarına ve emeği geçen herkese,

Hastanede biz olamadığımızdan dolayı Kızım ve Damadımı Doğumda yanlız bırakmayan Kızım Ezgi Gizem Türkmen, Alev Taşdemir, Aslıgül &Cemalettin Taşdemir, Adiliye Keskin, Bergüzar Tozanlı, Gülfinaz Eker, Gülçinar Akbulut,'a

Hastaneye çiçek gönderen Doğuş&Evrim Tozanlı, bizleri, kızımı, damadımı, Anne anneyi telefonla arayarak, mesaj çekerek, whatsaptan kutlayarak, gözaydınlığı veren herkese,

Hastaneye Ziyaretine bizzat gelerek sevincimizi paylaşan, Nadime&Cihan Taşdemir, Ümit&Alitan Keskin, çocuklarımızın arkadaşlarına, daha bilemediğim katkısı olan herkese yürekten teşekkür ediyorum.

Torunlarımızla geçireceğimiz bir saat bizi bir yıl gençleştirecektir.

Dünyada ki en saf ve temiz varlıklar bebeklerdir. Gözünüz aydın, Allah analı babalı büyütsün.

Minik evladımızın kalbinden huzur, sevgi ve neşe eksik olmasın. Allah anne baba olarak her zaman onun mutluluğunu görmeyi nasip etsin size.

Yolları aydınlık olsun. Allah onlara da torun güzelliklerini yaşatsın.

- İyi ki doğdun, sağlıklı, başarılı, mutlu ol sevgili torunum Doğa Masal.

* Hoş geldin Açar ailesine DOĞA MASAL…

Ninen Ayşegül

Deden Ali Cemal Türkmen 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EKONOMİK KRİZ

İŞ,  EKMEK, ÖZGÜRLÜK İSTİYORUZ Pazardan, marketlerden, çarşıdan hiç bir şey aynı fiyattan alınamıyor. Paranın değeri pula döndü. Ekonomideki kötü gidişat " PARA- DÖVİZ" krizi olarak patladı. Halkımızın alım gücü iyice düştü. Sürekli borçlanarak satamayacakları kadar mal üretmeye devam eden kapitalistler, elde ettikleri yüksek karları cebe indiriyorlar. Şimdide Şirketlerin borçlarını emekçilerin sırtına yıkıyorlar. Çok sayıda büyük şirketler konkordato ilan ederek iflasta olduğunu beyan etti. Milyarlarca dolar para yurt dışına çıkarıldı. Köprülere yolcu, hastanelere hasta teminatı verilerek yapılan " BÜYÜK PROJELERLE" şişem balon patlamış bulunuyor. Enflasyon çift rakamlı , vatandaşın enflasyonu ile devletin kurumu (DİEK) enflasyon arasında dağlar kadar fark var. Bir çok şirket seri halde işçi çıkarmaya devam ediyor. Krizleri Kapitalist sistem üretir. Bu sistemde ekonominin çarkları halkımızın yararına dönmez. Büyük şirketler, tekeller

SEVGİ SELİME

                                    SEVGİ SELİME; Hayatımın aydınlığı, Yarin ( 29 Mart)  Senin doğum günün.  Önceden seninle sohbet edip sonrada benim duygularımı paylaşmak istedm. Bugün beni herkesten daha iyi tanıyor beni sevmeyi, mutlu etmeyi seçen yüce insan; Önce bana olan aşkın ve sabrın için,  hayatımın bir parçası olduğun için TEŞEKKÜR EDERİM.  Bugün milyarlarca kelime bile seni ne kadar özlediğimi tam olarak anlayamaz, anlatamaz , Sen gerçekten benim hayatımın en büyük hazinesiydin.  Bugün bize veda etmiş , yanımda olmayabilirsin ama sevgin ve hatıraların sonsuza dek hep kalbimde saklandı ve yaşayacak. Kalbim hala acı çekiyor ve gözlerim her zaman gizli gözyaşları döküyor. Beni nasıl bu durumda bırakıp gittiğini anlayamıyorum. Kalplerimizin dibinden, cennetteki yeni evinizde sonsuz mutluluk ve barış diliyorum. Hoşcakal iki nefes arasındaki can, hoşcakal yarım bıraktığımız heyecan , hoşcakal iki gözüm,  menekşem, pıtırcığım, Sevdam, Kara gözlüm,  Esmer güzelim,  Nur yüzlüm,  Eş

ANNEM HAVVA'YA MEKTUP

  ANNEM (  HAVVA )'YA  MEKTUP  Bu yazıyı sana adadım annem. Sensizliğinde, çekilmeyen bir günün anlam ve önemi üzerine bir şeyler karalamak için oturduğumda, bilgisayarımın başına, sana dair bir şeyler yazmak istedim. Biliyorum sen bunu okuyamayacaksın, bilemeyeceksin,  göremeyeceksin ama olsun senin yerine duygularımı paylaştığım insanlar okuyacak. Sana yazdım ya bu yazıyı, ellerim titreyerek, gözlerim dolarak ve ağlayarak. Hiçbir abarti  yok sözlerimde, eğer duyuyor, hissediyorsan gittiğin yerlerde. Yalnızca, sevgimi değil, sensizliğe alışamadığımı da bilmeni istedim.  Alışamadım ya, alışmak ta istemiyorum hani !.. Zor geliyor ölüm, zor geliyor sensizlik !.. Tüm dünya herkes annesinin “anneler gününü” kutlayacakken, senin gününü kutlayamamak, ellerini öpememek, hep birlikte gülüp eğlenememek zor geliyor be anne. Kızgınım sana !.. kırgınım bizi bırakıp  bu kadar erken gitmene !.. Kızgınım ya, elinden bir şey gelmediğinin de farkındayım. Ama keşke biraz daha uzun yaşamayı dileseydi