Ana içeriğe atla

KIRLARIN NAZLI SULTANI PAPATYAM, MOR MENEKŞEM !!

 


KIRLARIN NAZLI SULTANI PAPATYAM, MOR MENEKŞEM!!!!!!!!! 

Mor Menekşem, Veda rengine bürünmenin nedir sebebi? Kırların nazlı sultanı Papatyam. Küstün mü yoksa? Neden konuşmaz oldun? Eskisi gibi yüzün gülmez oldu. Suçluyorlar seni değil mi? Sen sustukça daha da artıyor suçlamaları…. 

 Susma!… Konuş hadi Papatyam, hadi Çikolata Yıldızım yada Mor menekşem sor onlara asıl suçlu kim? Gelin gibi süslediğin dağlardaki ihtişamına aldırmadan seni toprak anadan nasıl ayırdıklarını sor onlara, dağların zirvesine çıkmak için seni ezip geçerlerken yürekleri hiç sızlamış mı? Seni suçlayıp her mevsimi doyasıya yaşayanlar, yazın kavurucuğu sıcağına, sonbaharın rüzğarlarına ve soğuk kışa dayanamayacak kadar güçsüz olduğunu düşünmeden baharı sana çok gördüler. 

   Susma!… Mor Mekeşem, Konuş Papatyam!… susmanın suçluluğun bir simgesi olmadığını söyle, fallarında sevmiyor çıktıkça seni fırlatıp atarlarken bir kenara, onları bir kez daha üzmemek için sustuğunu söyle. Sevdiğine sormaya cesaretten yoksun yüreklerin aradıkları sevdalarını papatyaları katlederek bulamayacaklarını söyle ki idrak ve şuurları ile anlayamadıklarını sende hiç anlayamayacaklarını bilsinler. Hayatlarını senin doğrultun da mı yönlendireceklerdi? Oysa hayat seven insanların  istediği istediği şekilde yönlendirmeye çalışmaktı. 

   Hani kırmızı taclı lale boy atarken yanında kulağına seviyorum diye fısıldamıştı ya, insanlar aleminde "Neler olduğunu bilemezsin" Sende söyle "Senin aleminde neler olduğunu onların bilemeyeceğini". Her canlıya Yaradanın sunduğu farklı bir yaşam olduğunu. Söyle mor menekşem, bal mumum, çileğim, süzüklü lorum sevgi dolu varlığım söyle,,,,,,,,,

Seni kır çiçeği olarak hor görenlerede aldırma Papatyam!. Bahçelerinde özenle baktıkları mor  menekşelerin yanından seni söküp atmalarının tek sebebi kibirleri. 

Seninle olan sevgimizi, dostluğumuzu,yakınlığımızı çekemediler ama sende buna ayak uydurdun, sende inandın yada kandın..bahçemin sümbülü, çiçeklerin en güzeli nerdesin, niçin sesin çıkmıyor, sana su vermedim diyemi kızgınsın, sana sevgimi yeterince göstermedim diyemi dargınsın, yoksa sana günaydın demedim diyemi marul marul bakıyorsun..

Mor menekşem, papatyaların en güzeli ben sadece susarak özlüyorum, haberin varmı yar,yar bekleyenler için Bedirhan Gökçeden şiirler okutuyorum daha nelermi yapıyorum evet Newruzu kutluyorum, sonra oturuyorum düşünuyorum işin içinden çıkamadığım diyorum ki madem ayrılmakmış muradın beni ateşlerine niye yandırdın türküsünu mırıldıyorum ama bunlarda kesmiyor yada teselli etmiyor papatyam.

Ben Ağlarken gülenleri gördüm, daha neler gördüm bir bilsen. Neler mi gördüm Şu dünyada dost görünen ama dost olmayan ne zalim kullar gördüm…neler gördüm neler mor menekşem.

   Sen darılma sakın Papatyam!… Ben bahçemi seninle süsleyeceğim. Seni değersiz görenler de bilmeliler ki; Senden başka başa tac olan bir çiçek yok.Var olduğunu sananlar aldanıyorlar, yada kendilerini kandırıyorlar, en azından ben öyle biliyorum . Bilmeliler ki; Yaradanın toprak anaya bahşettiği en güzel ziynetlerdensin. 

   Sen de iyi  bilmelisin ki Papatyam; Seni her bahar bekleyenler var. Karlı dağlar kucağını açmıp yine baharın gülücüğünü bekleyecek. Ben de karlı dağlar gibi seni bekleyeceğim ve veda ederken Papatyam, kulağına fısıldayacağım. 

   "Baharlar sensiz olmaz Papatyam, sensiz olamaz. "

Mutlu ve Sevgi dolu bir hafta sonu dilerim sevgili arkadaşlarım. Hafta başında görüşmek dileğiyle….Dostlar.

Ali Cemal  Türkmen 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EKONOMİK KRİZ

İŞ,  EKMEK, ÖZGÜRLÜK İSTİYORUZ Pazardan, marketlerden, çarşıdan hiç bir şey aynı fiyattan alınamıyor. Paranın değeri pula döndü. Ekonomideki kötü gidişat " PARA- DÖVİZ" krizi olarak patladı. Halkımızın alım gücü iyice düştü. Sürekli borçlanarak satamayacakları kadar mal üretmeye devam eden kapitalistler, elde ettikleri yüksek karları cebe indiriyorlar. Şimdide Şirketlerin borçlarını emekçilerin sırtına yıkıyorlar. Çok sayıda büyük şirketler konkordato ilan ederek iflasta olduğunu beyan etti. Milyarlarca dolar para yurt dışına çıkarıldı. Köprülere yolcu, hastanelere hasta teminatı verilerek yapılan " BÜYÜK PROJELERLE" şişem balon patlamış bulunuyor. Enflasyon çift rakamlı , vatandaşın enflasyonu ile devletin kurumu (DİEK) enflasyon arasında dağlar kadar fark var. Bir çok şirket seri halde işçi çıkarmaya devam ediyor. Krizleri Kapitalist sistem üretir. Bu sistemde ekonominin çarkları halkımızın yararına dönmez. Büyük şirketler, tekeller

SEVGİ SELİME

                                    SEVGİ SELİME; Hayatımın aydınlığı, Yarin ( 29 Mart)  Senin doğum günün.  Önceden seninle sohbet edip sonrada benim duygularımı paylaşmak istedm. Bugün beni herkesten daha iyi tanıyor beni sevmeyi, mutlu etmeyi seçen yüce insan; Önce bana olan aşkın ve sabrın için,  hayatımın bir parçası olduğun için TEŞEKKÜR EDERİM.  Bugün milyarlarca kelime bile seni ne kadar özlediğimi tam olarak anlayamaz, anlatamaz , Sen gerçekten benim hayatımın en büyük hazinesiydin.  Bugün bize veda etmiş , yanımda olmayabilirsin ama sevgin ve hatıraların sonsuza dek hep kalbimde saklandı ve yaşayacak. Kalbim hala acı çekiyor ve gözlerim her zaman gizli gözyaşları döküyor. Beni nasıl bu durumda bırakıp gittiğini anlayamıyorum. Kalplerimizin dibinden, cennetteki yeni evinizde sonsuz mutluluk ve barış diliyorum. Hoşcakal iki nefes arasındaki can, hoşcakal yarım bıraktığımız heyecan , hoşcakal iki gözüm,  menekşem, pıtırcığım, Sevdam, Kara gözlüm,  Esmer güzelim,  Nur yüzlüm,  Eş

ANNEM HAVVA'YA MEKTUP

  ANNEM (  HAVVA )'YA  MEKTUP  Bu yazıyı sana adadım annem. Sensizliğinde, çekilmeyen bir günün anlam ve önemi üzerine bir şeyler karalamak için oturduğumda, bilgisayarımın başına, sana dair bir şeyler yazmak istedim. Biliyorum sen bunu okuyamayacaksın, bilemeyeceksin,  göremeyeceksin ama olsun senin yerine duygularımı paylaştığım insanlar okuyacak. Sana yazdım ya bu yazıyı, ellerim titreyerek, gözlerim dolarak ve ağlayarak. Hiçbir abarti  yok sözlerimde, eğer duyuyor, hissediyorsan gittiğin yerlerde. Yalnızca, sevgimi değil, sensizliğe alışamadığımı da bilmeni istedim.  Alışamadım ya, alışmak ta istemiyorum hani !.. Zor geliyor ölüm, zor geliyor sensizlik !.. Tüm dünya herkes annesinin “anneler gününü” kutlayacakken, senin gününü kutlayamamak, ellerini öpememek, hep birlikte gülüp eğlenememek zor geliyor be anne. Kızgınım sana !.. kırgınım bizi bırakıp  bu kadar erken gitmene !.. Kızgınım ya, elinden bir şey gelmediğinin de farkındayım. Ama keşke biraz daha uzun yaşamayı dileseydi