Ana içeriğe atla

BIR ANNENİN DOĞUM GÜNÜN DE OĞLUNA YAZDIĞI MEKTUP

 


Oğlum ÖZGÜR CEM'E;

Seni kucağıma verdikleri gün bugün…Yani 6 Haziran dı...benim için önemli gün..

İlk karşılaşmamızda, gözlerime hücum eden sevinç , mutluluk gözyaşlarının üzerinden tam 12 sene geçti…

Bazen şöyle bir bakıyorum da yıllar ne çabuk geçmiş benim yakışıklı, Zeki, akıllı oğlum 13 yaşına basmış...

Bu mektubu bugün ne kadarını çözersin, uygulamaya başlarsın, bilemedim, ama hayat su gibi akarken bende seni seven bir Annen olarak sana olan duygularımı yaziya dökerek kayıtlara girsin diyerek, paylaşmak istedim. 

Bugün için çok fazla değer, anlam ifade eder mi? Bilemedim   ama zaman ilerledikçe ne demek istediğimi daha net anlayacaksın. 

Ömrüme ömür kattın, varlığın bizim ailemize her zaman en büyük lütuf oldu, seninle geçen günlerimin her biri için bugun şükür ve minnet doluyum…

Dilerim bir gün sen de benimle ( Annen ve Ablan' Ceren Özge) ile birlikte olduğumuz için mutlu olursun…

Ozgur Cem  Yakışıklı Oğlum Yüreğimden kalemime düşenleri seninle paylaşmak istedim, şimdi  değilse de ileride okuyunca  belki daha iyi anlarsın …

Oğlum Özgür Cem;

Her zaman Merhametli ol, yüreğinden acıma duygusu hiç eksilmesin. Düşeni kaldır, muhtaç olana kol kanat ger, ihtiyacı olandan yardımını esirgeme…

Saygılı ol güzel oğlum … Sadece senden büyüklere değil, küçüklerine de, sevdiklerin kadar sevmediklerine de…

Hoşgörülü ol oğlum… Senin gibi düşünmeyene de, seninle aynı inancı, rengi, ırkı paylaşmayan, aynı takımı tutmayan, aynı dünya görüşüne sahip olmayana da tahammüllü ol. Fikirlerini dinle, anlamaya çalış…

Sevgi dolu ol oğlum, çok sev… Her zaman Sevdiğini belli et; sarıl, öp, elini tut, sevdiğini söylemekten sakın çekinme. Sevdiklerinle doyasıya zaman geçir, çünkü hayat su gibi,  akıp gidiyor.

Ruhunu kinle, nefretle, intikamla   cehaletle hic bir zaman besleme oğlum… Bu duygular sizin yaş gruplarinizda sarmaşık gibi yayılır insanın yüreğine, içten içe çürütür… Yüreğinin bu hislerin ağırlığıyla ezilmesine izin verme kuzum benim …

Evet yasaminda Kimseyi küçümseme, hakir görme oğlum… İleride sana hiyerarşilerden, sınıf ayrılıklarından, üstünlükten bahsedecekler… İnsanların milletlerine, halkına,  yurttaslarina  mesleklerine, bankadaki paralarına, tenlerinin rengine göre bile bir gün ayrıştırıldığını fark edeceksin… Üstün insan olmak, erdemli olmakla mümkündür oğlum, unutma hiç bir zaman …

Bugün belki anlamayacaksın ama her zaman Şükür sahibi ol oğlum, hayatta sahip olduğun güzellikler için, bir yeni güne daha uyanabildiğin için, sağlıklı olduğun için, bizim gibi seni sevenlerin olduğun için, özgür ve Cem olduğun için, başını sokacak bir evin, tabağındaki yiyeceğin için her zaman şükret… Şükretmek için elindekileri kaybetmeyi asla  bekleme oğlum…


Bugunden cok çalış oğlum… Emeğini , alinterini ortaya koyarak yaptığın işin keyfi hiçbir yerde yoktur. Sadece para kazanmak için değil; sevdiğin işi yapabilmek, üretebilmek, onurlu olabilmek ,kendine,  ailene , sevdiklerine ve başkalarına faydalı olabilmek için cok çalış…

Bak benim Yakisikli Zeki güzel oğlum Mutluluğu, büyük şartlara sahip olmakta arama oğlum… Ev, araba, lüks yaşam olmasın mutluluk sebebin… Sevdiğin bir şarkıyı dinlemek, uzun süredir gitmek istediğin bir şehri ziyaret etmek, ne zamandır görmediğin bir dostunla yeniden karşılaşmak , sevdigin kızın elini tutabilmek, ona güven vermek gibi binlerce sebebin olabilir mutlu olmak için 

Kadınlara da, senden küçük çocuklara da, hatta  büyüklere de  çok değer ver oğlum… Fiziksel kuvvetini onlara karşı asla kullanma.. Şefkatli, sevecen bir adam olmak, seni zayıf bir erkek yapmaz; aksine çok sağlam karakterli, güçlü , onurlu,  sağduyulu bir erkek yapar… Ömür boyu birlikte olmak istediğin  anlaşabileceğin bir eş seç kendine, onu sev, koru, anla, kolla… mutlu et, Bir aile kurmak, hele ki bir çocuk sahibi olmak onun sorumluluğunu taşımak bizim gibi ( Anne) insanlara bahşedilen en büyük nimet tir bence…

Canım  biricik Merhametli oğlum,

Biz annen, ablan ve ailemiz, sevdiklerin,  önemsediklerin  olarak ömrümüz  sağlığımız yettiğince, HER ZAMAN senin yanında ve  arkanda olacağız. Seni koşulsuz büyük bir SEVGİ 'ile sarmalayacak ve becerebildiğimiz ölçüde en iyi şekilde yetiştirmeye, özenle çalışacağız. 

 Dilimiz dönüp, aklımız erdiğince sana doğrusunu, güzelini , anlatmaya çalışacak; seni her zaman can kulağıyla  dinleyeceğiz. 

Güzel oğlum bilki  yaşın kaç olursa olsun, sana her zaman saygı duyacağız… Görünmez bir elimiz her daim senin üzerinde olacak, sadece destek ve yardımcı olabilmek için...

Birlikte geçirmeyi dilediğim bunca  nice güzel, sağlıklı, huzur dolu mutlu yılların olsun Can oğlum…

Yaşantıma ışık saçan, hayatıma neşe katan, gül bahçeme renk getiren bi tanecik canım oğlum. Doğum günün kutlu olsun.

İyi ki doğdun, iyi ki benim oğlum oldun…

Seni seven ANNEN Sevda...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EKONOMİK KRİZ

İŞ,  EKMEK, ÖZGÜRLÜK İSTİYORUZ Pazardan, marketlerden, çarşıdan hiç bir şey aynı fiyattan alınamıyor. Paranın değeri pula döndü. Ekonomideki kötü gidişat " PARA- DÖVİZ" krizi olarak patladı. Halkımızın alım gücü iyice düştü. Sürekli borçlanarak satamayacakları kadar mal üretmeye devam eden kapitalistler, elde ettikleri yüksek karları cebe indiriyorlar. Şimdide Şirketlerin borçlarını emekçilerin sırtına yıkıyorlar. Çok sayıda büyük şirketler konkordato ilan ederek iflasta olduğunu beyan etti. Milyarlarca dolar para yurt dışına çıkarıldı. Köprülere yolcu, hastanelere hasta teminatı verilerek yapılan " BÜYÜK PROJELERLE" şişem balon patlamış bulunuyor. Enflasyon çift rakamlı , vatandaşın enflasyonu ile devletin kurumu (DİEK) enflasyon arasında dağlar kadar fark var. Bir çok şirket seri halde işçi çıkarmaya devam ediyor. Krizleri Kapitalist sistem üretir. Bu sistemde ekonominin çarkları halkımızın yararına dönmez. Büyük şirketler, tekeller

SEVGİ SELİME

                                    SEVGİ SELİME; Hayatımın aydınlığı, Yarin ( 29 Mart)  Senin doğum günün.  Önceden seninle sohbet edip sonrada benim duygularımı paylaşmak istedm. Bugün beni herkesten daha iyi tanıyor beni sevmeyi, mutlu etmeyi seçen yüce insan; Önce bana olan aşkın ve sabrın için,  hayatımın bir parçası olduğun için TEŞEKKÜR EDERİM.  Bugün milyarlarca kelime bile seni ne kadar özlediğimi tam olarak anlayamaz, anlatamaz , Sen gerçekten benim hayatımın en büyük hazinesiydin.  Bugün bize veda etmiş , yanımda olmayabilirsin ama sevgin ve hatıraların sonsuza dek hep kalbimde saklandı ve yaşayacak. Kalbim hala acı çekiyor ve gözlerim her zaman gizli gözyaşları döküyor. Beni nasıl bu durumda bırakıp gittiğini anlayamıyorum. Kalplerimizin dibinden, cennetteki yeni evinizde sonsuz mutluluk ve barış diliyorum. Hoşcakal iki nefes arasındaki can, hoşcakal yarım bıraktığımız heyecan , hoşcakal iki gözüm,  menekşem, pıtırcığım, Sevdam, Kara gözlüm,  Esmer güzelim,  Nur yüzlüm,  Eş

ANNEM HAVVA'YA MEKTUP

  ANNEM (  HAVVA )'YA  MEKTUP  Bu yazıyı sana adadım annem. Sensizliğinde, çekilmeyen bir günün anlam ve önemi üzerine bir şeyler karalamak için oturduğumda, bilgisayarımın başına, sana dair bir şeyler yazmak istedim. Biliyorum sen bunu okuyamayacaksın, bilemeyeceksin,  göremeyeceksin ama olsun senin yerine duygularımı paylaştığım insanlar okuyacak. Sana yazdım ya bu yazıyı, ellerim titreyerek, gözlerim dolarak ve ağlayarak. Hiçbir abarti  yok sözlerimde, eğer duyuyor, hissediyorsan gittiğin yerlerde. Yalnızca, sevgimi değil, sensizliğe alışamadığımı da bilmeni istedim.  Alışamadım ya, alışmak ta istemiyorum hani !.. Zor geliyor ölüm, zor geliyor sensizlik !.. Tüm dünya herkes annesinin “anneler gününü” kutlayacakken, senin gününü kutlayamamak, ellerini öpememek, hep birlikte gülüp eğlenememek zor geliyor be anne. Kızgınım sana !.. kırgınım bizi bırakıp  bu kadar erken gitmene !.. Kızgınım ya, elinden bir şey gelmediğinin de farkındayım. Ama keşke biraz daha uzun yaşamayı dileseydi